Samolot Savage CUB-S

Nowy CUB-S jest rezultatem 2 lat testów i współpracy z najbardziej doświadczonymi bush-pilotami Alaski. Misją było stworzenie idealnego samolotu użytkowego w klasie LSA/Experimental, dobrze radzącego sobie w trudnych i dzikich warunkach.

Jedną z idei było zastosowanie silnika Lycoming IO-320. Aby to osiągnąć, należało zwiększyć maksymalną masę startową samolotu, a tym samym cała konstrukcja wymagała dodatkowego wzmocnienia.

Model ten łaczy w sobie najlepsze cechy i rozwiązania innych modeli, oferując dodatkowo coś więcej – rekordowe osiągi. CUB-S w odpowiedniej konfiguracji (z 1 osobą na pokładzie) jest w stanie wystartować na odcinku 18 metrów, osiągnąć wysokość 2500m w 5 minut!

Samolot Savage CUB-S

Lista zmian w Savage CUB-S

  • Nowe śmigło z włókien węglowych – Catto
  • Nowa osłona silnika
  • Nowe mocowanie silnika
  • Wzmocniony i wydłużony kadłub
  • Wzmocnione mocowania podwozia
  • Nowa ergonomia kabiny
  • Nowe pedały hamulców
  • Nowa dźwignia klap
  • Nowy trymer 3-osiowy
  • Nowe drążki sterowe
  • Wzmocnione gumy w zawieszeniu
  • Większa przestrzeń bagażowa
  • Nowa sekcja ogonowa
  • Nowe stateczniki
  • Nowe wyważenie steru wysokości
  • Nowe ożebrowanie skrzydeł
  • Zwiększona maksymalna masa startowa (600 kg)
Inne ujęcie Savage CUB-S

Opcje silnika i wyposażenia

  • Rotax 912 S – 100hp
  • Rotax 914 Turbo 115hp
  • Turbina Mitsubishi dla Rotax 80hp
  • Lycoming IO233 115hp gaźnikowy
  • Lycoming IO320 – 172hp, lekka wersja
  • ECI Titan 180hp – wtrysk paliwa
  • MW Fly B25R 150hp @ 4550rpm
  • MW Fly B25R 150hp @ 4550rpm EMS
  • Śmigło z włókien węglowych – Catto propeller
  • Rama z manometrem, wypełniona gazem obojętnym
  • Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne wnętrza ramy
  • Dodatkowa elektryczna pompa paliwa
  • Odstojnik paliwa
  • Lżejszy akumulator LiFePO4
  • 2-metrowy „climb propeller”
  • Siedzenia obszyte skórą
  • Balistyczny system spadochronowy na 600kg
  • Zaczep do holowania szybowców i transparentów
  • Dowolna wybrana awionika i instrumenty
  • Nawigacja GPS
  • Nadajnik ELT
  • Światła pozycyjne i stroboskopowe
  • Reflektor lądowania
  • Wodna nagrzewnica kabiny
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12V
  • Zamek w drzwiach na kluczyk
  • Dodatkowe wywietrzniki
  • Demontowalny drążek drugiego pilota
  • Panel przyrządów drugiego pilota

Opcje podwozia i zawieszenia

  • Wydłużone wzmocnione podwozie – 6 cali
  • AOSS – Alpha Omega Suspension System
  • Wzmocnione stalowe kable zabezpieczające
  • Wzmocnione mocowanie tylnego kółka
  • Koła typu Bushwheel 21-29 cali
  • Tylne kółko „Baby Bushwheel”
  • Hamulce 2-zaciskowe Beringer
  • Pływaki
  • Narty
Silnik Savage CUB-S

Wymiary

Rozpiętość skrzydeł939 cm
Długość676 cm
Wysokość203 cm
Wysokość
z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem
223 cm
Powierzchnia skrzydeł14,2 m2
Cięciwa skrzydła156 cm
Szerokość kabiny67 cm
Rozstaw podwozia200 cm
Rozstaw podwozia
z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem
235 cm

Wagi

Maksymalna masa do startu600 kg
Masa pustego370 kg
Ładowność230 kg
Max obciążenie skrzydła42,2 kg
Współczynnik obciążenia+6 -3 G

Prędkości

Vne209 km/h
Max prędkość lotu poziomego193 km/h
Prędkość przelotowa 75%180 km/h
Prędkość wznoszenia – tylko pilot10,7 m/s
Prędkość wznoszenia – MTOW8,5 m/s
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy)55 km/h

Odległości i pojemności

Pojemność zbiorników95 litrów
Długość lotu4 h
Maksymalny pułap>5000 m
Wymagana długość startu25
Wymagana długość do lądowania67 m
Wymagana długość startu
z opcjonalnym wyposażeniem
18 m
Wymagana długość do lądowania
z opcjonalnym wyposażeniem
46 m
Max składowa boczna wiatru29 km/h

Inne modele

Savage CUB Savage Classic Savage Cruiser Savage Bobber Savage Shock Cub